Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC4963106   Edpuzzle: treballem la comprensió oral
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   4WAO Edpuzzle: treballem la comprensió oral
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   La comprensió oral és la capacitat que tenen els éssers humans per identificar i comprendre allò que diuen les persones. Hi ha diferents factors que intervenen en aquesta comprensió com ara: la pronunciació, l'accent o la velocitat.
Aquesta destresa és essencial per poder assolir els aprenentatges, ja que un bon domini condueix al fet que aquest sigui més significatiu.
És per aquest motiu que EDpuzzle està en alça als centres educatius en aquests moments.
Aquesta plataforma és una eina en línia que permet al professorat de diferents etapes educatives crea contingut per treballar tant la comprensió oral com altres competències de manera divertida i motivadora per l'alumnat.
A partir de diferents opcions permet al professorat la creació i edició de vídeo-lliçons dirigits a l'alumnat sobre qualsevol tema.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges... que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar... Tot seguit hi ha una sèrie d'activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet...
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/196-edpuzzle-treballem-la-comprensio-oral/
  
Objectius   Objectiu principal:
Conèixer i utilitzar les eines bàsiques de la plataforma EDpuzzle.
Objectius específics (com a mínim 5)
Conèixer les funcions bàsiques d’EDpuzzle.
Crear una video-lecció.
Editar una videolecció amb EDpuzzle.
Enregistrar veu amb EDpuzzle.
Proposar projectes a l’alumnat.
Conèixer i saber avaluar amb EDpuzzle.
  
Continguts   Tema 1: Introducció a l’Edpuzzle
Què és Edpuzzle?
Utilitats i funcions.
Registre
Tema 2: Primers passos.
Edició del perfil
La xarxa Edpuzzle
Extensió de la plataforma
Exploració.
Creació de la classe.
Tema 3: Creació de continguts I
Elaboració de la primera video-lecció.
Disseny del qüestionari
Compartir amb l’alumnat.
Tema 4: Creació de continguts II
Edició de vídeos Edpuzzle.
Enregistrament de veu.
Projecte de l’alumnat
Tema 5: Avaluació
Correcció de la tasca
Registre de resultats
Quadern de qualificacions
Anàlisis de les dades.
  
Formador/a   Anna Pérez Sánchez
  
Avaluació   El primer tema tracta sobre aquells aspectes bàsics sobre la plataforma Edpuzzle, així com quines són les utilitats i les funcions més bàsiques per poder començar a utilitzar-la. El o la participant haurà d’enregistrar-se a la plataforma per tal de poder continuar amb el següent tema.
En el segon tema el participant s’introdueix dintre de la plataforma, es treballa en el perfil, es fa una exploració dels elements bàsics i es crea la primera clase EDpuzzle. En aquest cas, el o la participant haurà de lliurar diferents tasques sobre la creació del perfil i de la classe.
En el tercer tema es començarà amb la creació de continguts. S’elaborarà la primera video-lecció a partir d’un vídeo propi o de la xarxa i es crearà el qüestionari per poder ser compartit amb l’alumnat mitjançant diferents plataformes com Moodle o Classroom. El o la participant haurà de fer diferents tasques que demostrin la seva destresa davant dels punts esmentats.
En el quart tema, es continua amb la creació de nous continguts, però aquesta vegada emprant vídeos penjats prèviament a la comunitat educativa de la plataforma i enregistrant la veu. Altrament, es donaran indicacions per l’elaboració d’un projecte EDpuzzle per part de l’alumnat. A partir d’aquí, es demanarà al o la participant algunes tasques que mostrin l’adquisició dels diferents punts mitjançant la pràctica.
Finalment, al tema 5, es parlarà sobre l’avaluació. Per fer-ho es partirà de la correcció de les video-leccions compartides amb l’alumnat i posteriorment s’analitzaran els resultats obtinguts mitjançant l’ús del quadern de qualificacions. El o la participant haurà de presentar tasques on es pugui comprovar l’assoliment dels diferents aspectes treballats.
La formadora valorarà la qualitat de les tasques, així com si compleixen els requisits que es demanen. Si cal, proposarà millores o animarà a reformular les activitats.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades de forma satisfactòria i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).